Reis naar Surkhet en eerste kampdag



Zaterdag vlogen we langs de himalaya


Met een vrij klein vliegtuig!


Dwars door de jungle met een jeep.



En toen was ik eindelijk op de plek waar het allemaal om te doen. Kopila valey school en het huis. We kregen een zeer warm welkom van Maggi een maaltijd en mochten een satsung meemaken.


De coach hieronder in rood t-shirt maakte ik blij met de 12 paar voetbalschoenen. De foto daarna is vlak voor.een training. Alle trainingsmateriaal dus ook de schoenen zijn een vooruitgang.



Hieronder zie je de 1e dag kamp met 150 kinderen. Uit de verhalen ia me inmiddels wel duidelijk dat het leven hier zeer hard is. De school het huis maar ook het kamp zijn een veilige haven voor de Kids. 



En tien de 1e workshop met 8 deelnemers. Het ging goed. Ze zijn leergierig en smart.



Smiddags knutselen watterballonen etc


S avonds eten met alle vrijwilligers en een paar medewerkers. En gedichten van deze bijzondere jongedame over het harde leven als jonge vrouw in Nepal. Onder meer over chhaupadi. Een van de onderwerpen waarover mijn laatste debatklas zal gaan. 














Reacties

  1. Dieuwke, mooi om te lezen - en te bekijken! Het debaten ging dus goed. De natuur lijkt me adembenemend. Ziet er allemaal heel goed uit. We blijven het volgen!
    Hou je goed daar, groeten,
    Coen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Dieuwke, fijn dat de eerste workshop goed is gegaan! Ik heb net even opgezocht wat 'chhaupadi' betekent - ben heel benieuwd hoe de tieners in de workshop daar tegenaan kijken.
    Heel veel succes de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een kampdag in Surkhet

Dashain leave your worries behind