Accomodatie


Jullie willen natuurlijk ook weten in welke luxe hotel ik slaap.
Hieronder zie je de wc.


Strak tegenover de wc zit de wastafel en de douche. 


Het level van hygiëne zie je hieronder.


Ik slaap met een roomie op een kamer en vandaag gaan we proberen een matras te vinden. Na 3 dagen zonder willen we lekker zacht liggen. 


Ik zeg: ikea is er niets bij. 

Gelukkig heb ik een springtouw bij me dat we als waslijn kunnen gebruiken. 


En het is lekker warm zowel overdag (35) als snachts (25).

Waarom schrijf ik dit nou? Vooral omdat dit vergeleken bij de  thuissituatie van de kinderen een 5 sterrenhotel is. Wij hebben tenminste een koude douche. Na een dag hitte en heel veel stof moeten zij het doen met een emmer water die ze ergens vandaan moeten halen. Zij doen hun behoefte op een stinkend gat in de grond. En toch zijn ze elke dag schoongewassen op school. Ze doen vrolijk mee met de activiteiten en lachen wat af met ons en elkaar. Dit project, de school, het vrouwencentrum, het safehouse voor bedreigde meisjes geeft zo veel hoop. Een nieuwe generatie in de meest kansarme bevolkingsgroep krijgt een kans om de armoede de onwetendheid  te ontstijgen. En kwaliteit duurzaamheid en liefde staan voorop. Ik ben zeer geïnspireerd! !!!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een kampdag in Surkhet

Reis naar Surkhet en eerste kampdag

Dashain leave your worries behind